Наповнення JS розділу

Добридень, Пані та Панове, завдяки вам вдалося зібрати більше 19тис грн з необхідних 15тис на впровадження JS розділу.

JS розділ вже впроваджено - переходимо до його наповнення і почнемо бігти довгий марафон, адже JS має більше 1100 різноманітних методів, властивостей, подій і т.д., які необхідно описати.

Будемо працювати, і вдень, і вночі, щоб орієнтовно взимку закінчити наповнювати JS розділ!

Ви також можете допомогти нам в цьому. Долучайтеся до нашої спільноти в дискорді - ставайте її частиною і допомагайте нашому розвитку.

Також, підтримуйте нас матеріально.

JS властивість Event.deltaZ

Загальний опис

deltaZ – це властивість об’єкта події WheelEvent, яка повертає величину зсуву по осі Z під час прокручування. У більшості випадків значення deltaZ залишається 0, оскільки стандартні пристрої вводу, такі як миші та тачпади, підтримують лише дві осі прокручування: горизонтальну (deltaX) і вертикальну (deltaY). Власне, deltaZ зазвичай використовується на спеціальних пристроях вводу, таких як 3D миші, де може бути доступна і третя вісь.

Підтримка deltaZ досить обмежена, і в стандартному середовищі браузера її використання мінімальне. Проте, для додаткових функцій, таких як маніпуляції у тривимірному просторі або специфічні інтерактивні застосунки, де ввод може відбуватися у всіх трьох вимірах, deltaZ стає актуальною властивістю. Використання deltaZ може бути необхідним, якщо додаток підтримує специфічні маніпуляції об'єктами у 3D середовищах.

Приклад використання deltaZ для відстеження зсуву по осі Z:

document.addEventListener('wheel', function(event) {
  if (event.deltaZ !== 0) {
    console.log('Зсув по осі Z:', event.deltaZ);
  }
});

Тут програма перевіряє, чи значення deltaZ відмінне від нуля, і якщо так, виводить його в консоль. Це дозволяє контролювати дії в сценаріях, де зміна deltaZ вказує на прокрутку по осі Z. Для більшості стандартних випадків ця властивість не буде відображати значення, відмінне від нуля, але її підтримка може бути корисною для специфічних застосунків з підтримкою трьох осей.

Порада:

Оскільки підтримка обмежена, перш ніж використовувати deltaZ, перевірте його значення на декількох пристроях. Це допоможе уникнути сюрпризів при використанні вашого додатку на різних платформах.

Порада:

Для простоти, коли deltaZ використовується рідко, ви можете ігнорувати її або використовувати лише для обробки винятків. Наприклад, можна просто не враховувати deltaZ для більшості стандартних маніпуляцій.

Порада:

Щоб протестувати, використовуйте віртуальні пристрої або емулятори, які підтримують 3D прокрутку. Це дозволить уникнути залежності від рідкісних фізичних пристроїв при налагодженні вашого коду.

Синтаксис

event.deltaZ

Значення

Return

Переглядачі

Переглядач

26

17

7

15

12

Переглядач

4.4

26

17

7

Переглядач

-

-

Приклади


У цьому прикладі використовуємо deltaZ для збільшення або зменшення масштабу по осі Z. Це може бути корисно для керування 3D об'єктами або масштабування у тривимірному просторі, коли додаток підтримує таку функціональність.

let scaleZ = 1;
document.addEventListener('wheel', function(event) {
  if (event.deltaZ !== 0) {
    scaleZ += event.deltaZ * 0.01;
    console.log('Масштабування по осі Z:', scaleZ);
  }
});

Цей приклад демонструє, як можна використовувати deltaZ для контролю положення об'єкта по осі Z. Підходить для 3D середовищ, де необхідно відслідковувати зміни у трьох вимірах, наприклад, для пересування камери або об'єктів у сцені.

let positionZ = 0;
document.addEventListener('wheel', function(event) {
  if (event.deltaZ !== 0) {
    positionZ += event.deltaZ * 0.1;
    console.log('Поточна позиція по осі Z:', positionZ);
  }
});