Наповнення JS розділу

Добридень, Пані та Панове, завдяки вам вдалося зібрати більше 19тис грн з необхідних 15тис на впровадження JS розділу.

JS розділ вже впроваджено - переходимо до його наповнення і почнемо бігти довгий марафон, адже JS має більше 1100 різноманітних методів, властивостей, подій і т.д., які необхідно описати.

Будемо працювати, і вдень, і вночі, щоб орієнтовно взимку закінчити наповнювати JS розділ!

Ви також можете допомогти нам в цьому. Долучайтеся до нашої спільноти в дискорді - ставайте її частиною і допомагайте нашому розвитку.

Також, підтримуйте нас матеріально.

JS властивість Event.offsetX

Загальний опис

Властивість offsetX об'єкта MouseEvent повертає горизонтальну координату курсора миші відносно елемента, на якому відбулася подія. Це зручний інструмент для відстеження точного розташування курсора всередині елемента під час кліку, переміщення миші чи інших подій. На відміну від інших координатних властивостей, offsetX прив'язаний до лівого краю елемента, на якому спрацювала подія, що робить його корисним у випадках, коли необхідно знати точну позицію миші всередині конкретного елемента, а не на сторінці загалом.

Використання offsetX особливо ефективне при побудові інтерактивних елементів інтерфейсу, таких як слайдери, графіки або інші елементи, які реагують на позицію курсора. Наприклад, у випадку перетягування елементів ви можете використовувати offsetX для коригування позиції елемента, орієнтуючись на місце, де курсор натиснув на елемент.

Ось приклад, як використовувати offsetX у події mousemove, щоб відстежити курсор всередині елемента:

const element = document.getElementById('myElement');

element.addEventListener('mousemove', (event) => {
    console.log(`Курсор на позиції X: ${event.offsetX}`);
});

Коли курсор рухається над елементом з ідентифікатором myElement, в консолі буде відображатися горизонтальна позиція миші відносно цього елемента. Це дозволяє легко отримати доступ до поточного положення курсора в рамках елемента, не враховуючи його абсолютне розташування на сторінці.

offsetX також корисний для розробки інтерактивних ефектів, таких як збільшення елементів при наведенні або динамічне змінення кольору залежно від позиції миші. Він працює для всіх елементів, які можуть отримувати події миші, таких як div, canvas, img тощо.

Порада:

Для роботи з багаторівневими елементами обчислюйте зміщення відносно батьківського контейнера. Якщо ваш елемент міститься в іншому елементі, offsetX буде прив'язаний до його найближчого контейнера, тому переконайтесь, що контейнер правильний.

Порада:

Якщо створюєте складні елементи, такі як графіки, використовуйте offsetX для малювання на canvas. Це дозволяє точно відстежувати, де саме користувач натиснув або перемістив курсор, щоб відповідно змінювати малюнок на полотні.

Порада:

Зробіть коригування для випадків, коли елемент має внутрішні відступи або рамки. Враховуйте їх, щоб offsetX правильно відображав положення всередині елемента, інакше координати можуть бути неточними.

Синтаксис

event.offsetX

Значення

Return

Переглядачі

Переглядач

1

39

1

12.1

12

Переглядач

37

18

43

1

Переглядач

-

-

Приклади


У цьому прикладі offsetX визначає позицію миші на елементі панелі кольорів, що використовується для обчислення відтінку кольору (від червоного до фіолетового) за шкалою HSL. Кожен рух миші по панелі оновлює відображений колір у форматі HSL, дозволяючи користувачу вибирати кольори в реальному часі на основі горизонтального положення миші.

Тут offsetX використовується для визначення позиції курсора на полотні canvas, де малюється круг, що слідує за мишею. Це забезпечує створення простого динамічного ефекту, який може бути корисним у графічних редакторах або ігрових додатках.

const canvas = document.getElementById('canvas');
const context = canvas.getContext('2d');

canvas.addEventListener('mousemove', (event) => {
    context.clearRect(0, 0, canvas.width, canvas.height);
    context.beginPath();
    context.arc(event.offsetX, 50, 20, 0, 2 * Math.PI);
    context.fillStyle = 'blue';
    context.fill();
});

У цьому прикладі слайдер змінює свій фон у відповідності до положення миші. offsetX використовується для обчислення відсотка, який відповідає горизонтальній позиції курсора, що дозволяє динамічно змінювати стиль слайдера.

const slider = document.getElementById('slider');

slider.addEventListener('mousemove', (event) => {
    const position = event.offsetX / slider.offsetWidth * 100;
    slider.style.background = `linear-gradient(to right, #4caf50 ${position}%, #f1f1f1 ${position}%)`;
});