Наповнення JS розділу

Добридень, Пані та Панове, завдяки вам вдалося зібрати більше 19тис грн з необхідних 15тис на впровадження JS розділу.

JS розділ вже впроваджено - переходимо до його наповнення і почнемо бігти довгий марафон, адже JS має більше 1100 різноманітних методів, властивостей, подій і т.д., які необхідно описати.

Будемо працювати, і вдень, і вночі, щоб орієнтовно взимку закінчити наповнювати JS розділ!

Ви також можете допомогти нам в цьому. Долучайтеся до нашої спільноти в дискорді - ставайте її частиною і допомагайте нашому розвитку.

Також, підтримуйте нас матеріально.

JS об'єкт Event

Введення в об'єкт Event

Об'єкт Event у JavaScript представляє подію, яка відбулась у вашому браузері на веб-сторінці. Це може бути що-небудь: від кліка мишею чи натискання клавіши на клавіатурі до завантаження сторінки або зміни розміру вікна браузера. Кожна подія має свій об'єкт Event, який містить інформацію про неї.

document.addEventListener('click', function(event) {
    console.log(event);
});

У цьому прикладі ми додаємо обробник подій до документа, який буде "слухати" подію "click". Якщо десь на сторінці відбудеться клік, функція з внутрішнім кодом активується. Всередині функції ми можемо вивести об'єкт події, що створився, у консоль.

Важливо зрозуміти, що об'єкт Event — це тимчасовий об'єкт, який створюється лише на час обробки події. Він містить інформацію про поточний стан події, наприклад, про те, яка клавіша була натиснута або де відбувся клік мишею на сторінці.

Окрім цього, об'єкт Event містить методи, що дозволяють контролювати подію: переривати її поширення, запобігати діям за замовчуванням та інше. Завдяки цьому можна створювати більш розширені та налаштовані реакції на події користувача.

Властивості об'єкта Event

Об'єкт Event в JavaScript включає в себе численні властивості, що дозволяють зрозуміти контекст, у якому відбулась подія. Властивості допомагають отримувати конкретну інформацію про подію та реагувати на неї відповідним чином.

event.target: Ця властивість вказує на об'єкт, де відбулась подія. Наприклад, якщо користувач клікнув на кнопку, event.target буде цією кнопкою.

document.addEventListener('click', function(event) {
    console.log(event.target);
});

У цьому прикладі, при кліку будь-де на сторінці, в консоль буде виведено елемент, на який було здійснено клік. Це може бути, наприклад, параграф тексту, зображення чи інший елемент сторінки.

event.type: Показує тип події (наприклад, "click", "keydown").

document.addEventListener('click', function(event) {
    console.log(event.type);  // виведе "click"
});

Тут ми слухаємо клік по документу. Коли користувач клікає, у консоль виводиться тип події, у даному випадку — "click".

event.currentTarget: Ця властивість вказує на елемент, до якого було призначено обробник події, в той час як event.target може вказувати на дочірній елемент.

button.addEventListener('click', function(event) {
    console.log(event.currentTarget);  // буде кнопка, незалежно від місця кліку
});

У вищезазначеному прикладі, навіть якщо всередині кнопки є інші елементи (наприклад, текст чи іконка) і клік відбувається по них, event.currentTarget завжди буде вказувати на кнопку.

event.timestamp: Час відбування події у мілісекундах від моменту завантаження сторінки.

document.addEventListener('click', function(event) {
    console.log(event.timestamp);
});

Коли користувач клікає на сторінку, у консоль виводиться час від початку завантаження сторінки до моменту кліку в мілісекундах.

Розуміння та використання властивостей об'єкта Event дозволяє глибше взаємодіяти з користувачем і точніше реагувати на його дії на веб-сторінці. Кожна властивість дає вам додаткову інформацію, яка може бути використана для реалізації різних сценаріїв взаємодії з користувачем.

Делегування подій

Однією з ключових особливостей роботи з об'єктом Event є можливість делегування подій. Ідея полягає в тому, щоб додати один обробник подій до батьківського елемента замість додавання окремих обробників до кожного дитячого елемента. Коли подія відбувається на дитячому елементі, вона "поширюється" вверх до батьківського елемента, де її можна обробити.

Приклад:

let ul = document.querySelector('ul');
ul.addEventListener('click', function(event) {
    if (event.target.tagName === 'LI') {
        console.log(event.target.textContent);
    }
});

У цьому прикладі ми додаємо обробник подій до елемента <ul>. Коли користувач клікає на будь-який елемент <li> всередині <ul>, обробник виводить текст цього елемента. Таким чином, нам не потрібно додавати окремі обробники до кожного <li>, що є дуже ефективним для великих списків або коли елементи динамічно додаються на сторінку.

Нотатка:

Робота з об'єктом Event дає можливість глибше взаємодіяти з користувачем, зрозуміти його дії та зробити його досвід взаємодії з веб-сторінкою максимально комфортним та ефективним.

Порада:

Не блокуйте дії за замовчуванням без потреби. Коли ви використовуєте метод event.preventDefault(), це зупиняє стандартну дію браузера на певну подію (наприклад, перехід по посиланню). Хоча це корисно в певних ситуаціях, надмірне використання може спричинити проблеми зі стандартною поведінкою сторінки.

Порада:

Використовуйте делегування подій. Замість того, щоб додавати обробник подій до кожного елемента окремо, додайте один обробник до їх спільного предка. Це не тільки поліпшить продуктивність, але і спростить управління динамічно доданими елементами.

Порада:

Будьте обережні із порядком подій. Різні браузери можуть виводити події в різному порядку. Наприклад, подія "focus" може виконуватися перед чи після події "click" в залежності від браузера. Тому завжди тестуйте свій код в різних браузерах.

Порада:

Пам'ятайте різницю між event.target та event.currentTarget. Ці дві властивості часто використовуються, але вони розрізняються. event.target це елемент, на якому відбулась подія, тоді як event.currentTarget - елемент, до якого було призначено обробник події. Розуміння цієї різниці може допомогти уникнути багатьох помилок.

Синтаксис

let obj = new Event();

Переглядачі

Переглядач

1

4

1

4

12

Переглядач

37

18

4

1

Переглядач

14.5.0

1.0

Приклади


Ви можете використовувати об'єкт Event для перевірки даних у полях форми перед її відправленням. Якщо дані некоректні, ви можете використовувати event.preventDefault(), щоб запобігти відправці форми.

У прикладі ми додаємо обробник подій для події "submit" форми. Якщо поле з ідентифікатором "name" порожнє, ми виводимо повідомлення та зупиняємо відправлення форми.

document.querySelector('form').addEventListener('submit', function(event) {
    var name = document.querySelector('#name').value;
    if(name === "") {
        alert('Будь ласка, введіть ваше ім'я!');
        event.preventDefault();
    }
});

Додавання обробників подій до кожного елемента може бути неефективним. Замість цього можна використовувати делегування подій, додавши один обробник до їх спільного предка.

У прикладі ми додаємо обробник подій для кліків усередині списку. Якщо клік відбувся на елементі li, ми виводимо його вміст.

document.querySelector('ul').addEventListener('click', function(event) {
    if(event.target.tagName === 'LI') {
        alert(event.target.textContent);
    }
});

Об'єкт Event може бути використаний для створення системи вкладок на веб-сторінці, де клік по одній вкладці показує відповідний контент, а інші вкладки стають прихованими.

У цьому прикладі, коли користувач клікає по вкладці (елемент з класом 'tab'), всі блоки контенту спочатку стають прихованими. Потім відображається блок контенту, що відповідає вибраній вкладці.

document.querySelector('.tabs').addEventListener('click', function(event) {
    if(event.target.classList.contains('tab')) {
        document.querySelectorAll('.content').forEach(function(content) {
            content.classList.add('hidden');
        });
        var tabContent = document.querySelector(event.target.dataset.tabTarget);
        tabContent.classList.remove('hidden');
    }
});

Методи

getModifierState (MouseEvent)()
Перевіряє, чи активована вказана модифікаторна клавіша (Shift, Ctrl, Alt тощо).
getModifierState()
Перевіряє, чи активована вказана модифікаторна клавіша під час події клавіатури.
preventDefault()
Зупиняє виконання стандартної поведінки елемента при виникненні події.
stopImmediatePropagation()
Зупиняє поточну подію і перешкоджає виконанню інших обробників.
stopPropagation()
Зупиняє подальше поширення події на батьківські елементи.

Властивості

click
Спрацьовує, коли користувач натискає на елемент.
cut
Спрацьовує, коли користувач вирізає текст до буфера обміну.
drop
Визначає дію після скидання перетягуваного елемента в цільову зону.
fullscreenchange
Викликається, коли елемент входить у повноекранний режим або виходить із нього.
contextmenu
Спрацьовує при виклику контекстного меню правою кнопкою миші.
afterprint
Виконується після завершення друку або закриття вікна попереднього перегляду друку.
animationiteration
Виконується кожного разу при завершенні одного циклу CSS-анімації.
animationstart
Виконується на початку CSS-анімації після її запуску.
dragstart
Ініціює перетягування елемента, встановлюючи дані для операції перетягування.
animationend
Виконується, коли CSS-анімація завершила своє виконання.
beforeprint
Виконується перед початком друку або відкриттям вікна попереднього перегляду друку.
blur
Спрацьовує, коли елемент втрачає фокус.
canplay
Подія сигналізує, що медіафайл можна починати відтворювати, не обов’язково до кінця завантажений.
beforeunload
Виконується перед тим, як користувач залишає сторінку або закриває браузер.
canplaythrough
Подія сигналізує, що медіафайл можна відтворити до кінця без паузи для буферизації.
change
Подія спрацьовує, коли значення елемента форми змінюється та втрачає фокус.
dblclick
Спрацьовує, коли користувач двічі клацає лівою кнопкою миші на елементі.
copy
Спрацьовує, коли користувач копіює текст до буфера обміну.
drag
Спрацьовує, коли користувач перетягує елемент на веб-сторінці.
dragenter
Спрацьовує, коли перетягуваний елемент входить в область цільового елемента.
dragleave
Спрацьовує, коли перетягуваний елемент покидає межі цільового елемента.
dragend
Спрацьовує після завершення перетягування елемента користувачем.
dragover
Активує подію під час перетягування елемента над зоною призначення.
durationchange
Виконує дію, коли змінюється тривалість медіафайлу (аудіо чи відео).
focus
Спрацьовує, коли елемент отримує фокус (наприклад, поле вводу).
ended
Виконується при завершенні відтворення мультимедійного елемента.
hashchange
Спрацьовує, коли змінюється фрагмент URL-адреси після символа решітки.
error
Виконується при виникненні помилки під час завантаження ресурсу або виконання медіа.
focusin
Викликається, коли елемент отримує фокус або коли фокус переходить до його нащадків.
focusout
Викликається, коли елемент або його нащадки втрачають фокус.
abort
Виникає, коли завантаження медіафайлу скасовується користувачем або програмою.
input
Спрацьовує кожного разу, коли користувач змінює значення в полі введення.
mouseout
Викликається, коли курсор миші залишає межі елемента або переходить на дочірній елемент.
keydown
Спрацьовує при натисканні будь-якої клавіші на клавіатурі.
keypress
Спрацьовує, коли користувач натискає клавішу, що генерує символ.
load
Виконується, коли повністю завантажені всі ресурси сторінки, включно з зображеннями та стилями.
keyup
Спрацьовує, коли користувач відпускає натиснуту клавішу на клавіатурі.
loadeddata
Виконується, коли достатньо медіаданих завантажено для початку відтворення.
seeking
Спрацьовує під час зміни позиції відтворення медіафайлу, до завершення перемотування.
resize
Відстежує зміни розміру вікна браузера під час його зміни користувачем.
open
Використовується для відстеження моменту, коли відкривається веб-сокет або інший комунікаційний канал.
mousedown
Реєструє натискання кнопки миші на елементі та запускає відповідний обробник події.
mouseenter
Викликається, коли курсор миші входить на елемент, не реагуючи на дочірні елементи.
mouseleave
Викликається, коли курсор миші виходить з елемента, не враховуючи дочірні елементи.
mouseover
element.addEventListener('mouseover', function(event) { // обробка події });
mousemove
Реєструє рух курсора миші по елементу або сторінці і запускає відповідний обробник.
message
Використовується для обробки повідомлень між різними вікнами чи вкладками браузера.
mouseup
Викликається, коли користувач відпускає кнопку миші після її натискання.
offline
Використовується для відстеження, коли браузер переходить у режим офлайн.
play
Спрацьовує, коли медіафайл (відео або аудіо) починає відтворюватися або відновлює відтворення після паузи.
online
Використовується для відстеження моменту, коли браузер відновлює підключення до інтернету.
pageshow
Виконується, коли сторінка відображається після переходу назад або при завантаженні з кешу.
pause
Викликається, коли відтворення медіафайлу (відео або аудіо) призупиняється користувачем або програмно.
scroll
Відстежує прокрутку елементів або сторінки, реагуючи на її зміну.
playing
Відстежує момент, коли медіа-контент починає відтворюватися після паузи або завантаження.
select
Спрацьовує, коли користувач виділяє текст у полі введення або текстовій області.
progress
Відстежує прогрес завантаження медіа-ресурсу, коли частини даних успішно отримані.
pagehide
Виконується, коли сторінка стає невидимою або користувач покидає її.
seeked
Спрацьовує, коли користувач або скрипт змінює поточну позицію відтворення медіафайлу.
reset
Відстежує момент, коли форма була скинута до початкового стану.
ratechange
Відстежує зміни швидкості відтворення медіа, наприклад, при зміні швидкості відео або аудіо.
search
Активується, коли користувач вводить або очищає текст у полі пошуку.
timeupdate
Використовується для відстеження зміни поточного часу під час відтворення мультимедіа.
suspend
Виникає, коли браузер тимчасово зупиняє завантаження медіафайлу для збереження ресурсів.
show
Спрацьовує, коли dialog стає видимим на сторінці після виклику методу show.
stalled
Виникає, коли браузер тимчасово перестає отримувати медіадані під час відтворення.
paste
Спрацьовує при вставці вмісту з буфера обміну в елемент на сторінці.
toggle
Використовується для реагування на зміну стану відкриття або закриття елемента `<details>`.
touchcancel
Викликається, коли сенсорна подія переривається чи скасовується системою або браузером.
touchend
Спрацьовує, коли користувач піднімає палець після дотику до сенсорного екрана.
touchmove
Спрацьовує під час руху пальця по сенсорному екрану після початку торкання.
touchstart
Спрацьовує, коли користувач торкається екрану одним або кількома пальцями.
loadstart
Викликається на початку завантаження ресурсу, наприклад, відео або файлу.
inputType
Визначає тип змін, внесених до елементу введення в реальному часі.
unload
Відслідковує момент, коли користувач залишає сторінку або закриває її.
view
Вказує на вікно або контекст, у якому була створена подія.
which (Mouse)
Дозволяє визначити, яка кнопка миші була натиснута під час події.
which (Key)
Дозволяє визначити, яку клавішу натиснув користувач під час події клавіатури.
button
Визначає, яка кнопка миші була натиснута під час події миші.
buttons
Визначає, які кнопки миші були натиснуті під час події.
location
Вказує фізичне розташування натиснутої клавіші на клавіатурі.
code
Визначає унікальний код клавіші, натиснутої на клавіатурі.
clientY
Визначає вертикальну позицію курсора відносно видимої частини вікна.
keyCode
Повертає числовий код клавіші, яка була натиснута на клавіатурі.
clientX
Визначає горизонтальну позицію курсора відносно видимої частини вікна.
ctrlKey (Key)
Визначає, чи була натиснута клавіша "Ctrl" під час події клавіатури.
cancelable
Визначає, чи може подія бути скасована за допомогою preventDefault.
ctrlKey (Mouse)
Визначає, чи була натиснута клавіша "Ctrl" під час події миші.
data
Повертає символ або рядок, який був доданий або видалений під час події введення.
newURL
Повертає новий повний URL після зміни частини адреси після знаку `#`.
deltaMode
Вказує одиницю вимірювання для значень `deltaX`, `deltaY` та `deltaZ`.
deltaX
Визначає величину горизонтального прокручування, здійсненого колесом миші.
pageX
Повертає горизонтальну позицію курсора миші відносно початку документа.
deltaZ
Визначає величину зсуву по осі Z під час прокручування.
fullscreenerror
Викликається, коли не вдається увійти або вийти з повноекранного режиму через помилку.
detail
Вказує кількість разів, коли подія була ініційована або додаткову інформацію про подію.
eventPhase
Вказує поточну фазу обробки події: захоплення, цільову або фазу спливання.
elapsedTime
Визначає час, що минув від початку анімації до моменту події.
isTrusted
Визначає, чи подія була ініційована користувачем або програмно.
invalid
Спрацьовує, коли значення в полі форми є невалідним відповідно до вбудованих правил валідації.
metaKey (Key)
Перевіряє, чи була натиснута клавіша `Meta` під час події клавіатури.
metaKey (Mouse)
Перевіряє, чи була натиснута клавіша `Meta` під час події миші.
oldURL
Повертає URL сторінки до зміни фрагмента (hash) у адресному рядку.
relatedTarget (Focus)
Повертає елемент, на який або з якого був переміщений фокус під час події фокуса.
offsetY
Повертає вертикальну позицію курсора відносно елемента, на якому спрацювала подія.
offsetX
Визначає горизонтальну позицію курсора відносно елемента, на якому спрацювала подія.
key
Повертає символ клавіші, яка була натиснута, як рядок.
screenX
Повертає горизонтальну координату курсору миші відносно екрана.
pageY
Визначає вертикальну позицію курсора миші відносно початку сторінки.
persisted
Визначає, чи сторінка була збережена в кеші браузера для швидшого завантаження.
relatedTarget (Mouse)
Повертає елемент, на який перемістився або з якого вийшов курсор під час подій миші.
propertyName
Повертає назву CSS-властивості, яка змінила своє значення під час анімації переходу.
screenY
Визначає вертикальну координату курсору миші відносно початку екрана.
shiftKey (Key)
Визначає, чи була натиснута клавіша "Shift" під час події клавіатури.
shiftKey (Mouse)
Визначає, чи була натиснута клавіша "Shift" під час події миші.
timeStamp
Вказує час у мілісекундах, коли подія була ініційована від моменту завантаження сторінки.
target
Повертає елемент, на якому було ініційовано подію.
transitionend
Відслідковує момент завершення CSS-переходу на елементі.
targetTouches
Повертає список точок дотику, які взаємодіють з елементом, на якому сталася подія.
touches
Повертає список всіх точок дотику, активних у поточній події на екрані пристрою.
type
Повертає рядок із типом події, яка була ініційована.
wheel
Відстежує прокручування колеса миші або трекпада на елементі або вікні.
volumechange
Відслідковує зміни гучності або вимкнення звуку для аудіо або відео елемента.
waiting
Відстежує момент, коли медіа елемент призупиняється через очікування завантаження додаткових даних.
charCode
Визначає ASCII-код символа, який відповідає натиснутій клавіші.
altKey (KeyboardEvent)
Визначає, чи була натиснута клавіша Alt під час події клавіатури.
animationName
Повертає назву анімації, яка активувала подію AnimationEvent
altKey (MouseEvent)
Перевіряє, чи була натиснута клавіша Alt під час події миші.
defaultPrevented
Забезпечує перевірку, чи було скасовано дію події.
bubbles
Показує, чи буде подія підніматися вгору по ланцюжку DOM елементів (спливати).
currentTarget
Визначає елемент, на який встановлено слухач подій під час виконання події.