JS об'єкт Math
Основи роботи з об'єктом
Об'єкт Math
— це вбудований об'єкт у JavaScript, що надає фундаментальні математичні константи та функції. Він не є конструктором, тому ви не можете створювати екземпляри Math
. Всі його властивості та методи доступні статично.
Однією з базових властивостей об'єкта Math
є число Пі (\pi
). Ви можете отримати його за допомогою Math.PI
. Наприклад, якщо ви хочете знайти довжину кола з радіусом 10, ви можете зробити так:
let radius = 10;
let circumference = 2 * Math.PI * radius;
console.log(circumference);
Ще однією корисною функцією є Math.round()
, яка дозволяє округлити число до найближчого цілого. Якщо у вас є число 4.7 і ви хочете округлити його, просто використовуйте:
let number = 4.7;
let rounded = Math.round(number);
console.log(rounded); // Виведе: 5
Розширені можливості об'єкта
Крім базових операцій, Math
пропонує ряд функцій для більш складних математичних задач. Наприклад, функції Math.sin()
і Math.cos()
використовуються для розрахунку синуса та косинуса кута відповідно (значення кута повинно бути в радіанах).
Якщо вам потрібно знайти корінь квадратний з числа, ви можете використовувати Math.sqrt()
. Наприклад, для знаходження кореня квадратного з 16:
let number = 16;
let squareRoot = Math.sqrt(number);
console.log(squareRoot); // Виведе: 4
Іноді може знадобитися отримання випадкового числа. Для цього існує Math.random()
, яка повертає випадкове число між 0 (включно) та 1 (не включаючи). Щоб отримати випадкове число між 1 та 10, можна використати наступний код:
let randomNum = Math.floor(`Math.random`() * 10) + 1;
console.log(randomNum); // Виведе випадкове число від 1 до 10
Зверніть увагу, що в цьому прикладі ми також використали Math.floor
для округлення випадкового числа вниз, щоб воно було цілим.
Порада: | Працюючи з об'єктом |
Порада: | Якщо ви плануєте створювати анімації, наприклад, коливання або обертання об'єктів, тригонометричні функції, такі як |
Нотатка: | Якщо потрібно заокруглити число до цілого значення, використовуйте |
Синтаксис
Синтаксис ще не доданоПереглядачі
Переглядач | |||||
---|---|---|---|---|---|
1 |
1 |
1 |
3 |
12 |
Переглядач | ||||
---|---|---|---|---|
4.4 |
18 |
4 |
1 |
Переглядач | ||
---|---|---|
0.10.0 |
1.0 |
Приклади
Об'єкт Math
містить ряд тригонометричних функцій, які можуть бути корисними для розрахунків, пов'язаних із геометрією або анімацією.
let angleInRadians = $Math.PI$ / 4; // 45 градусів
let sinValue = $Math.sin$(angleInRadians); // результат близький до 0.707
Замість порівняння декількох чисел вручну, ви можете використовувати Math.max()
та Math.min()
для знаходження найбільшого або найменшого значення відповідно.
let maxNum = $Math.max$(1, 5, 9, 3, 7);
console.log(maxNum); // Виведе: 9
Щоб піднести число до степеня або знайти корінь, можна використовувати Math.pow()
та Math.sqrt
().
let squared = $Math.pow$(4, 2); // 16
let rooted = $Math.sqrt$(81); // 9
Методи
asinh()
- Обчислює гіперболічний арксинус числа.
atanh()
- Повертає обернений гіперболічний арктангенс числа.
log10()
- Повертає десятковий логарифм числа.
atan()
- Обчислює арктангенс (тангенсний кут) заданого числа.
cbrt()
- Повертає кубічний корінь з дійсного числа.
cos()
- Повертає косинус числа (поданого в радіанах).
atan2()
- Визначає полярний кут (в радіанах) між позитивною половиною осі X та точкою, заданою координатами.
ceil()
- Заокруглює число до найближчого більшого цілого.
clz32()
- Рахує кількість початкових нульових бітів в 32-бітному цілому представленні числа.
abs()
- Повертає абсолютне значення числа.
asin()
- Повертає арксинус числа у радіанах.
acos()
- Повертає арккосинус числа у радіанах.
acosh()
- Повертає гіперболічний арккосинус числа.
sinh()
- Вираховує гіперболічний синус числа.
tanh()
- Повертає гіперболічний тангенс числа.
sqrt()
- Повертає корінь квадратний з заданого числа.
tan()
- Повертає тангенс числа.
trunc()
- Відсікає дробову частину числа, залишаючи лише цілу.
log2()
- Повертає логарифм числа по основі 2.
max()
- Повертає найбільше значення серед переданих аргументів.
pow()
- Підносить число до вказаного степеня та повертає результат.
random()
- Генерує випадкове число від 0 (включно) до 1 (виключно).
sin()
- Повертає синус числа (значення в діапазоні від -1 до 1).
min()
- Повертає найменше значення серед переданих аргументів.
round()
- Заокруглює число до найближчого цілого.
sign()
- Визначає знак числа, повертаючи -1, 0 або 1 для від'ємних, нульових або додатних значень відповідно.
cosh()
- Повертає гіперболічний косинус числа.
floor()
- Заокруглює число до найближчого меншого цілого.
exp()
- Підносить основу натурального логарифма до вказаного степеня.
fround()
- Перетворює число у його найближче представлення у форматі одиничної точності з рухомою комою.
log1p()
- Повертає натуральний логарифм (по основі e) числа, збільшеного на одиницю.
expm1()
- Повертає результат віднімання одиниці від експоненції заданого числа.
log()
- Повертає натуральний логарифм (за основою e) числа.
Властивості
SQRT1_2
- Представляє квадратний корінь з числа 1/2.
LOG2E
- Представляє логарифм числа e за основою 2.
E
- Представляє основу натурального логарифма, приблизно дорівнює 2.718.
LN2
- Представляє природний логарифм числа 2.
LOG10E
- Вказує обернене значення логарифму числа 10 за основою e.
LN10
- Представляє природний логарифм числа 10.
PI
- Представляє відношення довжини кола до його діаметра, що є приблизно рівне 3.14159.
SQRT2
- Представляє квадратний корінь з числа 2.