JS об'єкт Math
Основи роботи з об'єктом
Об'єкт Math — це вбудований об'єкт у JavaScript, що надає фундаментальні математичні константи та функції. Він не є конструктором, тому ви не можете створювати екземпляри Math. Всі його властивості та методи доступні статично.
Однією з базових властивостей об'єкта Math є число Пі (\pi). Ви можете отримати його за допомогою Math.PI. Наприклад, якщо ви хочете знайти довжину кола з радіусом 10, ви можете зробити так:
let radius = 10;
let circumference = 2 * Math.PI * radius;
console.log(circumference);
Ще однією корисною функцією є Math.round(), яка дозволяє округлити число до найближчого цілого. Якщо у вас є число 4.7 і ви хочете округлити його, просто використовуйте:
let number = 4.7;
let rounded = Math.round(number);
console.log(rounded); // Виведе: 5
Розширені можливості об'єкта
Крім базових операцій, Math пропонує ряд функцій для більш складних математичних задач. Наприклад, функції Math.sin() і Math.cos() використовуються для розрахунку синуса та косинуса кута відповідно (значення кута повинно бути в радіанах).
Якщо вам потрібно знайти корінь квадратний з числа, ви можете використовувати Math.sqrt(). Наприклад, для знаходження кореня квадратного з 16:
let number = 16;
let squareRoot = Math.sqrt(number);
console.log(squareRoot); // Виведе: 4
Іноді може знадобитися отримання випадкового числа. Для цього існує Math.random(), яка повертає випадкове число між 0 (включно) та 1 (не включаючи). Щоб отримати випадкове число між 1 та 10, можна використати наступний код:
let randomNum = Math.floor(`Math.random`() * 10) + 1;
console.log(randomNum); // Виведе випадкове число від 1 до 10
Зверніть увагу, що в цьому прикладі ми також використали Math.floor для округлення випадкового числа вниз, щоб воно було цілим.
| Порада: | Працюючи з об'єктом |
| Порада: | Якщо ви плануєте створювати анімації, наприклад, коливання або обертання об'єктів, тригонометричні функції, такі як |
| Нотатка: | Якщо потрібно заокруглити число до цілого значення, використовуйте |
Синтаксис
Синтаксис ще не доданоПереглядачі
| Переглядач | |||||
|---|---|---|---|---|---|
1 |
1 |
1 |
3 |
12 |
| Переглядач | ||||
|---|---|---|---|---|
4.4 |
18 |
4 |
1 |
| Переглядач | ||
|---|---|---|
0.10.0 |
1.0 |
Приклади
Об'єкт Math містить ряд тригонометричних функцій, які можуть бути корисними для розрахунків, пов'язаних із геометрією або анімацією.
let angleInRadians = $Math.PI$ / 4; // 45 градусів
let sinValue = $Math.sin$(angleInRadians); // результат близький до 0.707
Замість порівняння декількох чисел вручну, ви можете використовувати Math.max() та Math.min() для знаходження найбільшого або найменшого значення відповідно.
let maxNum = $Math.max$(1, 5, 9, 3, 7);
console.log(maxNum); // Виведе: 9
Щоб піднести число до степеня або знайти корінь, можна використовувати Math.pow() та Math.sqrt().
let squared = $Math.pow$(4, 2); // 16
let rooted = $Math.sqrt$(81); // 9
Методи
asinh()- Обчислює гіперболічний арксинус числа.
atanh()- Повертає обернений гіперболічний арктангенс числа.
log10()- Повертає десятковий логарифм числа.
atan()- Обчислює арктангенс (тангенсний кут) заданого числа.
cbrt()- Повертає кубічний корінь з дійсного числа.
cos()- Повертає косинус числа (поданого в радіанах).
atan2()- Визначає полярний кут (в радіанах) між позитивною половиною осі X та точкою, заданою координатами.
ceil()- Заокруглює число до найближчого більшого цілого.
clz32()- Рахує кількість початкових нульових бітів в 32-бітному цілому представленні числа.
abs()- Повертає абсолютне значення числа.
asin()- Повертає арксинус числа у радіанах.
acos()- Повертає арккосинус числа у радіанах.
acosh()- Повертає гіперболічний арккосинус числа.
sinh()- Вираховує гіперболічний синус числа.
tanh()- Повертає гіперболічний тангенс числа.
sqrt()- Повертає корінь квадратний з заданого числа.
tan()- Повертає тангенс числа.
trunc()- Відсікає дробову частину числа, залишаючи лише цілу.
log2()- Повертає логарифм числа по основі 2.
max()- Повертає найбільше значення серед переданих аргументів.
pow()- Підносить число до вказаного степеня та повертає результат.
random()- Генерує випадкове число від 0 (включно) до 1 (виключно).
sin()- Повертає синус числа (значення в діапазоні від -1 до 1).
min()- Повертає найменше значення серед переданих аргументів.
round()- Заокруглює число до найближчого цілого.
sign()- Визначає знак числа, повертаючи -1, 0 або 1 для від'ємних, нульових або додатних значень відповідно.
cosh()- Повертає гіперболічний косинус числа.
floor()- Заокруглює число до найближчого меншого цілого.
exp()- Підносить основу натурального логарифма до вказаного степеня.
fround()- Перетворює число у його найближче представлення у форматі одиничної точності з рухомою комою.
log1p()- Повертає натуральний логарифм (по основі e) числа, збільшеного на одиницю.
expm1()- Повертає результат віднімання одиниці від експоненції заданого числа.
log()- Повертає натуральний логарифм (за основою e) числа.
Властивості
SQRT1_2- Представляє квадратний корінь з числа 1/2.
LOG2E- Представляє логарифм числа e за основою 2.
E- Представляє основу натурального логарифма, приблизно дорівнює 2.718.
LN2- Представляє природний логарифм числа 2.
LOG10E- Вказує обернене значення логарифму числа 10 за основою e.
LN10- Представляє природний логарифм числа 10.
PI- Представляє відношення довжини кола до його діаметра, що є приблизно рівне 3.14159.
SQRT2- Представляє квадратний корінь з числа 2.
