Наповнення JS розділу

Добридень, Пані та Панове, завдяки вам вдалося зібрати більше 19тис грн з необхідних 15тис на впровадження JS розділу.

JS розділ вже впроваджено - переходимо до його наповнення і почнемо бігти довгий марафон, адже JS має більше 1100 різноманітних методів, властивостей, подій і т.д., які необхідно описати.

Будемо працювати, і вдень, і вночі, щоб орієнтовно взимку закінчити наповнювати JS розділ!

Ви також можете допомогти нам в цьому. Долучайтеся до нашої спільноти в дискорді - ставайте її частиною і допомагайте нашому розвитку.

Також, підтримуйте нас матеріально.

JS об'єкт Math

Основи роботи з об'єктом

Об'єкт Math — це вбудований об'єкт у JavaScript, що надає фундаментальні математичні константи та функції. Він не є конструктором, тому ви не можете створювати екземпляри Math. Всі його властивості та методи доступні статично.

Однією з базових властивостей об'єкта Math є число Пі (\pi). Ви можете отримати його за допомогою Math.PI. Наприклад, якщо ви хочете знайти довжину кола з радіусом 10, ви можете зробити так:

let radius = 10;
let circumference = 2 * Math.PI * radius;
console.log(circumference); 

Ще однією корисною функцією є Math.round(), яка дозволяє округлити число до найближчого цілого. Якщо у вас є число 4.7 і ви хочете округлити його, просто використовуйте:

let number = 4.7;
let rounded = Math.round(number);
console.log(rounded);  // Виведе: 5

Розширені можливості об'єкта

Крім базових операцій, Math пропонує ряд функцій для більш складних математичних задач. Наприклад, функції Math.sin() і Math.cos() використовуються для розрахунку синуса та косинуса кута відповідно (значення кута повинно бути в радіанах).

Якщо вам потрібно знайти корінь квадратний з числа, ви можете використовувати Math.sqrt(). Наприклад, для знаходження кореня квадратного з 16:

let number = 16;
let squareRoot = Math.sqrt(number);
console.log(squareRoot);  // Виведе: 4

Іноді може знадобитися отримання випадкового числа. Для цього існує Math.random(), яка повертає випадкове число між 0 (включно) та 1 (не включаючи). Щоб отримати випадкове число між 1 та 10, можна використати наступний код:

let randomNum = Math.floor(`Math.random`() * 10) + 1;
console.log(randomNum);  // Виведе випадкове число від 1 до 10

Зверніть увагу, що в цьому прикладі ми також використали Math.floor для округлення випадкового числа вниз, щоб воно було цілим.

Порада:

Працюючи з об'єктом Math, завжди варто пам'ятати, що він надає лише загальні математичні функції, і для специфічних задач можливо доведеться шукати додаткові бібліотеки або розробляти власні рішення.

Порада:

Якщо ви плануєте створювати анімації, наприклад, коливання або обертання об'єктів, тригонометричні функції, такі як Math.sin() та Math.cos(), можуть бути дуже корисними. З ними можна створювати плавні рухи або анімації по колу.

Нотатка:

Якщо потрібно заокруглити число до цілого значення, використовуйте Math.round(). Але пам'ятайте, що цей метод заокруглює до найближчого цілого. Для завжди відсічення дробової частини використовуйте Math.floor(), а для округлення завжди вгору — Math.ceil().

Синтаксис

Синтаксис ще не додано

Переглядачі

Переглядач

1

1

1

3

12

Переглядач

4.4

18

4

1

Переглядач

0.10.0

1.0

Приклади


Об'єкт Math містить ряд тригонометричних функцій, які можуть бути корисними для розрахунків, пов'язаних із геометрією або анімацією.

let angleInRadians = $Math.PI$ / 4;  // 45 градусів
let sinValue = $Math.sin$(angleInRadians);  // результат близький до 0.707

Замість порівняння декількох чисел вручну, ви можете використовувати Math.max() та Math.min() для знаходження найбільшого або найменшого значення відповідно.

let maxNum = $Math.max$(1, 5, 9, 3, 7);
console.log(maxNum);  // Виведе: 9

Щоб піднести число до степеня або знайти корінь, можна використовувати Math.pow() та Math.sqrt().

let squared = $Math.pow$(4, 2);  // 16
let rooted = $Math.sqrt$(81);    // 9

Методи

Властивості