JS метод Math.acos()
Загальний опис
Math.acos()
є вбудованим методом в JavaScript, що належить об'єкту Math
. Його основна мета - обчислення арккосинуса заданого числа. Цей метод приймає один аргумент - число в діапазоні від -1 до 1 та повертає арккосинус цього числа в радіанах від 0 до \pi
.
У тригонометрії арккосинус - це функція, обернена до функції косинус. Це означає, що вона використовується для визначення кута, коли нам відоме його косинусне значення. Існує безліч ситуацій, коли може виникнути потреба обчислити кут на основі його косинусного значення. Однією з них є графічні та анімаційні застосунки в веб-дизайні, де може знадобитися обчислення кута обертання об'єкта. Інший поширений випадок - геометричні розрахунки, коли потрібно знайти кут між двома векторами.
Як працює Math.acos()
? Коли ви передаєте йому число в якості аргументу, він обчислює кут, косинус якого дорівнює цьому числу. Важливо пам'ятати, що якщо передане число знаходиться поза діапазоном від -1 до 1, Math.acos()
повертає NaN
, що означає "не число".
Розглянемо приклад:
let cosValue = 0.5;
let angleInRadians = Math.acos(cosValue);
console.log(angleInRadians); // Виводить: 1.0471975511965979
У цьому прикладі ми знаходимо кут в радіанах для косинусного значення 0.5.
Ще один приклад може бути пов'язаний з визначенням кута між двома векторами. Якщо ми маємо два вектори і хочемо знайти кут між ними, ми можемо спершу знайти косинус кута, а потім використовувати Math.acos()
для знаходження самого кута.
Нотатка: | Метод |
Порада: | Функція
|
Порада: | Функція |
Порада: | Якщо ви потребуєте результат у градусах, не забудьте конвертувати вихідний результат з радіанів у градуси, використовуючи просту формулу: градуси = радіани × (180/π).
|
Синтаксис
Math.acos(x)
Параметри
- *
x
Число в діапазоні від -1 до 1 включно, яке представляє значення косинуса кута. Якщо значення виходить за межі цього діапазону, метод поверне
NaN
.
Return
angle
Повертає обернений косинус (кут у радіанах між 0 та
\pi
, включно) числаx
. Якщоx
менше -1 або більше 1, метод повертаєNaN
.
Переглядачі
Переглядач | |||||
---|---|---|---|---|---|
1 |
1 |
1 |
3 |
12 |
Переглядач | ||||
---|---|---|---|---|
4.4 |
18 |
4 |
1 |
Переглядач | ||
---|---|---|
0.10.0 |
1.0 |
Приклади
Користувач може вводити різні значення косинуса у полі вводу, а потім натискаючи на кнопку "Обчислити кут", отримує відповідний кут у градусах, який відображається на екрані.
У цьому прикладі ми розглядаємо два вектори: vectorA
та vectorB
. Щоб знайти кут між ними, ми спочатку обчислюємо добуток векторів, потім довжину кожного вектора, а потім косинус кута між векторами. Нарешті, ми використовуємо Math.acos()
для обчислення кута в радіанах.
// Визначення двох векторів
const vectorA = { x: 1, y: 0 };
const vectorB = { x: 0, y: 1 };
// Обчислення добутку векторів
const dotProduct = vectorA.x * vectorB.x + vectorA.y * vectorB.y;
// Обчислення довжини векторів
const magnitudeA = Math.sqrt(vectorA.x ** 2 + vectorA.y ** 2);
const magnitudeB = Math.sqrt(vectorB.x ** 2 + vectorB.y ** 2);
// Обчислення косинуса кута між векторами
const cosTheta = dotProduct / (magnitudeA * magnitudeB);
// Використання Math.acos() для знаходження кута в радіанах
const angleRadians = Math.acos(cosTheta);
console.log(`Кут між двома векторами у радіанах: ${angleRadians}`);
У цьому прикладі ми маємо косинусне значення cosValue
. Для знаходження відповідного кута в радіанах, ми використовуємо Math.acos()
. Потім ми перетворюємо отриманий результат з радіанів у градуси, використовуючи відому формулу.
// Вхідне косинусне значення
const cosValue = 0.5;
// Обчислення кута в радіанах за допомогою Math.acos()
const radians = Math.acos(cosValue);
// Перетворення радіанів в градуси
const degrees = radians * (180 / Math.PI);
console.log(`Кут у градусах: ${degrees}`);