Наповнення JS розділу

Добридень, Пані та Панове, завдяки вам вдалося зібрати більше 19тис грн з необхідних 15тис на впровадження JS розділу.

JS розділ вже впроваджено - переходимо до його наповнення і почнемо бігти довгий марафон, адже JS має більше 1100 різноманітних методів, властивостей, подій і т.д., які необхідно описати.

Будемо працювати, і вдень, і вночі, щоб орієнтовно взимку закінчити наповнювати JS розділ!

Ви також можете допомогти нам в цьому. Долучайтеся до нашої спільноти в дискорді - ставайте її частиною і допомагайте нашому розвитку.

Також, підтримуйте нас матеріально.

JS об'єкт Wheel

Загальний опис

Wheel Events — це події, які з'являються при прокручуванні елемента за допомогою колеса миші або сенсорного екрана. Вони можуть бути використані для реалізації функціоналу прокручування в інтерфейсах, масштабування, навігації по сторінках, а також для створення інтерактивних ефектів.

Щоб обробити події прокручування, використовується подія wheel. Ви можете прикріпити обробник до будь-якого елементу DOM за допомогою методу addEventListener. Подія wheel дає змогу отримати різноманітну інформацію про прокручування, таку як напрямок прокручування, величина прокручування та інші параметри.

document.addEventListener('wheel', function(event) {
    console.log('Вісь X:', event.deltaX);
    console.log('Вісь Y:', event.deltaY);
    console.log('Масштаб:', event.deltaMode);
});

Приклад обробки події:

document.addEventListener('wheel', function(event) {
    if (event.deltaY > 0) {
        console.log('Прокручено вниз');
    } else {
        console.log('Прокручено вгору');
    }
});

Також можна запобігти стандартному поведінці прокручування, викликавши метод preventDefault() в обробнику події. Це буде корисно, якщо ви хочете реалізувати власне прокручування:

document.addEventListener('wheel', function(event) {
    event.preventDefault();
    // Ваш код для прокручування
});
Порада:

Коли використовуєте подію wheel, звертайте увагу на те, як різні браузери обробляють величину прокручування. Це може бути особливо важливо для кросбраузерної сумісності. Якщо ви хочете забезпечити однакову поведінку в усіх браузерах, потрібно нормалізувати значення deltaY. Наприклад, ви можете використовувати множення на певний коефіцієнт, щоб спростити варіативність величини прокручування.

Порада:

Щоб реалізувати масштабування контенту за допомогою колеса миші, можна комбінувати події прокручування з коригуванням розмірів елементів. Наприклад, якщо користувач прокручує колесо вгору, ви можете збільшити шрифт тексту на сторінці, а якщо вниз — зменшити. Використовуйте deltaY для визначення напрямку.

Порада:

Використання event.deltaMode допомагає визначити одиниці вимірювання величини прокручування. Зазвичай для прокручування використовується одиниця "пікселі", але можуть бути й інші значення. Це важливо, коли потрібно стандартизувати поведінку прокручування на різних пристроях.

Синтаксис

element.addEventListener('wheel', function(event) {
    // Ваш код
});

Переглядачі

Переглядач

1

17

3

15

12

Переглядач

37

18

17

1

Переглядач

-

-

Приклади


Цей приклад демонструє, як за допомогою події wheel можна динамічно змінювати колір фону елемента при прокручуванні миші. Користувач може побачити, як фон змінюється на випадкові кольори, а також оновлюються координати прокручування (по осях X і Y). Це дозволяє інтерактивно взаємодіяти з елементами на сторінці, покращуючи користувацький досвід при прокручуванні.

Цей код дозволяє користувачам змінювати масштаб всього контенту на сторінці, використовуючи колесо миші. Це може бути корисно для динамічної зміни вигляду сторінки, наприклад, для масштабування карт чи великих зображень.

let scale = 1;
document.addEventListener('wheel', function(event) {
    if (event.deltaY < 0) {
        scale += 0.1;  // збільшення
    } else {
        scale -= 0.1;  // зменшення
    }
    document.body.style.transform = `scale(${scale})`;
});

Цей приклад використовує події wheel, щоб плавно прокручувати сторінку вгору або вниз при використанні колеса миші, забезпечуючи користувачу зручний спосіб навігації без різких стрибків.

let lastScroll = 0;
document.addEventListener('wheel', function(event) {
    if (event.deltaY > 0) {
        lastScroll += 100;  // плавне переміщення вниз
    } else {
        lastScroll -= 100;  // плавне переміщення вгору
    }
    window.scrollTo({
        top: lastScroll,
        behavior: 'smooth'
    });
});

Методи

Властивості

deltaX
Визначає переміщення по осі X. Якщо колесо миші прокручується горизонтально, ця властивість покаже значення, яке вказує на величину руху.
deltaY
Визначає переміщення по осі Y. Це значення використовується для вертикального прокручування, наприклад, при прокручуванні сторінки вгору або вниз.
shiftKey
Показує, чи натиснута клавіша Shift під час прокручування.
deltaMode
Параметр, що показує одиниці вимірювання для `deltaX` і `deltaY`. Це може бути пікселі, лінії або сторінки.