Довідник по JavaScript
JavaScript — мова програмування, яка найчастіше використовується для створення інтерактивних Web-сторінок.
Дозволяє реалізувати ряд складних рішень в Web-документах і надає можливість на боці клієнта взаємодіяти з користувачем.
Із JavaScript можна:
- створювати сценарії Web-сторінок
- динамічно змінювати зовнішній вигляд Web-сторінок
- асинхронно обмінюватися даними з сервером
- створювати односторінкові та прогресивні Web-застосунки (React, AngularJS, Vue.js)
Із JavaScript також можна програмувати на боці сервера
| Об'єкт | Опис |
|---|---|
| Animation | Анімаційні події дозволяють відстежувати початок, завершення та перебіг CSS-анімацій у DOM. |
| Array | Масиви використовуються для зберігання кількох значень в одній змінній. |
| Attr | Представляє атрибут елемента DOM та дозволяє отримувати та модифікувати його значення. |
| Boolean | Представляє значення істини: true або false. |
| break | Дозволяє завершити виконання циклу або блоку коду достроково. |
| class | Дозволяє створювати об'єкти з визначеними властивостями та методами, використовуючи шаблон. |
| Class | Шаблон для створення об'єктів. |
| Clipboard | Дозволяє перехоплювати і обробляти операції копіювання, вирізання і вставки в елементах. |
| Collection | |
| Console | Надає методи для виводу інформації в консоль веб-браузера та взаємодії з нею. |
| const | Декларує змінну, значення якої не можна переназначити. |
| continue | Пропускає виконання поточної ітерації циклу та переходить до наступної. |
| CSSStyleDeclaration | Представляє колекцію CSS-властивостей для конкретного DOM-елемента та дозволяє зчитувати або модифікувати їх значення. |
| Date | Представляє єдиний момент часу в незалежному від платформи форматі. |
| debugger | Зупиняє виконання коду на вказаній точці для налагодження в інструментах розробника. |
| Document | Представляє веб-документ та надає функціональність для доступу та маніпулювання його структурою, змістом та стилем. |
| DOMTokenList | Представляє список рядкових токенів, що зазвичай використовуються для управління класами елементів. |
| do...while | Виконує блок коду хоча б один раз і перевіряє умову повторення після виконання. |
| Drag | Забезпечує інтерфейс для відстеження і керування діями перетягування елементів на сторінці. |
| Element | Представляє один елемент в DOM та надає методи та властивості для маніпуляції з цим елементом |
| Error | Викидається, коли виникають помилки під час виконання коду. |
| Event | Представляє інформацію про подію, яка відбулася в системі або на веб-сторінці. |
| Event | Дозволяє створювати, налаштовувати та управляти подіями в Node.js додатках. |
| Fetch | Надає інтерфейс для здійснення мережевих запитів та завантаження ресурсів з Інтернету. |
| Focus | Відстежує момент, коли елемент отримує або втрачає фокус. |
| for | Виконує повторення блоку коду за заданих умов. |
| for...in | Перебирає всі перелічувані властивості об'єкта. |
| for...of | Перебирає ітеративні об'єкти, повертаючи значення кожного елемента. |
| Fullscreen | Дозволяє взаємодіяти з режимом повноекранного відображення. |
| function | Виконує набір інструкцій, які можна викликати багаторазово. |
| Geolocation | Дозволяє отримувати географічне положення користувача пристрою. |
| Global | Різні середовища виконання можуть надавати власні глобальні об'єкти (у браузері — window, в Node.js — global). |
| HashChange | Відстежує зміни в частині URL після символу `#` без перезавантаження сторінки. |
| History | Дозволяє взаємодіяти з історією сесії браузера, даваючи можливість навігації вперед, назад та у інші місця в історії сторінки. |
| HTMLCollection | Представляє колекцію елементів DOM, які можна адресувати за індексом або ім'ям. |
| if...else | Виконує різний код залежно від умови. |
| Input | Відстежує зміни у введених користувачем даних в текстових полях форми. |
| JSON | Містить статичні методи для розбору значень з формату JSON та конвертації значень до цього формату. |
| Keyboard | Відстежує натискання та відпускання клавіш на клавіатурі користувача. |
| let | Дозволяє оголосити змінну з блочною областю видимості. |
| Location | Представляє інформацію про поточний URL документа та надає методи для зміни цього URL. |
| Math | Містить статичні властивості та методи для математичних констант і функцій. |
| MediaQueryList | Дозволяє визначати та відслідковувати зміни в результаті запитів медіа (наприклад, зміни у розмірі екрана або орієнтації пристрою). |
| Mouse | Дозволяє обробляти взаємодії користувача з мишею, як-от кліки чи наведення. |
| Navigator | Надає інформацію про браузер користувача та систему, а також містить деякі методи для контролю певних функцій браузера. |
| NodeList | Представляє собою колекцію вузлів і дозволяє перебирати та маніпулювати цими вузлами. |
| Number | Є обгорткою над числовим значенням та містить константи та методи для роботи з числами. |
| Object | Є одним з типів даних у JavaScript й використовується для зберігання різноманітних колекцій з ключами. |
| Operators | |
| PageTransition | Контролює події завантаження або вивантаження сторінки, включаючи переходи між ними. |
| PopState | Дозволяє реагувати на зміни історії браузера при навігації вперед або назад. |
| Precedence | |
| Progress | Дозволяє відстежувати прогрес завантаження ресурсів або обробки даних у реальному часі. |
| RegExp | Використовується для пошуку тексту за певним шаблоном. |
| return | Припиняє виконання функції та повертає вказане значення. |
| Screen | Надає інформацію про розмір екрану користувача та його характеристики. |
| Statements | |
| Storage | Відстежує зміни у сховищі `localStorage` або `sessionStorage` між різними вкладками чи вікнами браузера |
| Storage | Надає можливість взаємодії з сесійним та локальним сховищами веб-переглядача для зберігання даних в ключ-значення форматі. |
| String | Надає різноманітні методи для маніпулювання рядками. |
| switch | Виконує різні блоки коду залежно від значення виразу. |
| throw | Завершує виконання програми або функції, створюючи виняток із повідомленням про помилку. |
| Touch | Дозволяє відстежувати дотики до сенсорних екранів і взаємодії користувача з ними. |
| Transition | Слідкує за завершенням CSS-переходів для інтерактивних анімацій. |
| try...catch | Обробляє помилки, що виникають під час виконання коду, не зупиняючи програму. |
| TypedArray | Представляє собою масив фіксованої довжини для роботи з бінарними даними. |
| UI | Відстежує інтерактивність користувача, пов’язану з інтерфейсом, наприклад фокус, введення тексту чи прокрутку. |
| var | Оголошує змінну, яка може бути повторно оголошена та має функціональну область видимості. |
| Wheel | Відстежує зміну прокручування миші по елементу чи сторінці. |
| while | Виконує блок коду доти, доки умова є істинною. |
